Making Sense konverents

Info

Making Sense – jätkusuutlik ja efektiivne turundus

9. novembril 2023 kell 9.30-18.00

Meie visioon ja mõte on üheskoos tõsta oma valdkonna taset ning just selle eesmärgiga kutsusimegi ellu Making Sense’i. Konverents toob kokku oma ala tipptegijad erinevatest Euroopa ja maailma paikadest. Nii agentuuridest kui ka kõnekatest brändidest. 

Tänavune Making Sense võtab oma fookusesse taaskord efektiivsuse – jätkame käsikäes konkursiga TULImust. Laval esitlused efektiivsusest andmete kasutamise, jätkusuutlikkuse ja loovuse võtmes. Rahvusvahelised esinejaid tulevad nii kõnekatest brändidest kui tipp-agentuuridest – sest just agentuuride ja klientide ühine pingutus viib valdkonna järgmisele tasemele! Making Sense toimub hubases Erinevate Tubade Klubis, Telliskivi loomelinnaku südames.

TULI liikmetele kehtib soodustus ning saabujaid kostitame rikkaliku lõuna ja kohvipausidega. Põnevaid esinejaid jagub tundideks ning kindlasti leiab aega  omavahel suhtlemiseks ning muljete vahetamiseks. Selleaastane Making Sense’i päev lõppeb teist korda toimuva TULImusta konkursi auhindamisega.

TULImusta tulemuskonkursiga saad lähemalt tutvuda siin

Programm

  • 9.30 Saabumine, hommikukohv
  • 10.00-10.45 Sir John Hegarty – Founder, Creative at Bartle Bogle Hegarty (BBH), The Garage Soho and The Business of Creativity
    Teema: “Creativity: The Oxygen for Growth” + vabas vormis vestlus loovusest

Johni esitlus keskendub kolmele punktile. Ta räägib, kuidas loovus on iga ettevõtte jaoks fundamentaalne, kuid sellest hoolimata on see – eriti just turunduses – kriisis. Samuti arutab John, kuidas me peaks loovuse rolli ettevõtetes ning mujal ümber mõtestama. Esitluse järel vestleb temaga moderaator Hede Kerstin Luik. 

  • 10.45-11.10 Johan Johansson – Senior strategist at Carat, Dentsu
    Teema: “Synergy of Data and Creativity in Marketing”

Saa teada, miks andmed vajavad loovust ning vastupidi: miks loovus vajab oma efektiivsuse tõestamiseks andmeid. Johan võtab esitluses luubi alla päriselu näited ning jagab nelja õppetundi, kuidas eristuvad väga head turundusosakonnad andmete ja loovuse kombineerimisel lihtsalt headest.

  • 11.10-11.45 Jane Oblikas – Founder of design agency Design Minds and design thinking coach
    Teema: “Marketing That Matters”

Turunduse suurim ülesanne on lõpetada praegune tarbimispidu. Vaatame erinevaid võimalusi, kuidas seda teha. Kolm põhilist jutupunkti on: turundus ringmajanduse kontekstis; millest tekib turunduse süsiniku jalajälg; jätkusuutliku turunduse strateegia, mis toetab ettevõtte ringsuse ambitsiooni.

  • 11.45-12.00 Paus
  • 12.00-12.30 Vytautas Ašeris – Director of Engineering at Vinted, Partnership professor at Vilnius University
    Teema: Can There Be Too Much Inclusion? 

Mitmekesisus ja kaasatus on olulised teemad, kuid samamoodi mängib meie elus tähtsat rolli huumor. Millal muutub huumor mittekaasavaks? Kas nali saab olla mittesolvav? Vytautas toob radikaalseid ja mitte nii radikaalseid näiteid ning mõtiskleb, kuidas ettevõtted ja inimesed saavad maailma paremaks muuta. Seda nii, et ka huumor alles jääks. 

  • 12.30-13.00 Katia Nazarova – Business Partnerships Lead Baltics & Balkans at TikTok
    Teema: “How Gen Z Will Shape Commerce”

Z-generatsioon on rohkemat kui demograafiline rühm. Nad on mitme jätkusuutlikkuse küsimuse liikumapanevaks jõuks. Nende väärtuste ja ootuste mõistmine on ülioluline mitte ainult e-kaubanduse vaatevinklist, vaid kogu turunduse tuleviku mõistes. Nad kujundavad ümber kaubanduse dünaamikat ning on jätkusuutlikkuse püüdluste esirinnas. Ettekanne keskendubki sellele, kuidas Z-generatsioon kaubandust mõjutab.

  • 13.00-14.15 Lõuna
  • 14.15-14.40 Claire Taylor – Director of Analytics & Insight at EssenceMediacom
    Teema: “We Need to Talk About the Quality of Data”

Kõik janunevad aina rohkemate andmete järele, kuid selleks, et neist päriselt kasu saada, peame rääkima nende kvaliteedist ning sellest, kuidas neid kasutada. Claire jagab kaasahaaravas esitluses oma mõtteid andmepõhise turunduse väljakutsetest ja võimalustest. Saame teada, kui palju aega võtab hea andmeanalüüs aega ning kes peab olema protsessi kaasatud, et see kõik reaalset kasu tooks. 

  • 14.40-15.05 Anu Ubaud – Co-Founder at United Imaginations, ex-editor-in-chief of Helsingin Sanomat
    Teema: “There’s No Story Here”

Mida teha, et sinu ettevõtte jätkusuutlikkuse lugu jõuaks peavoolumeediasse? Kõige tõenäolisem vastus on, et see pole võimalik. Miks sellised teemad ajakirjandust ei huvita? Brändi- ja kommunikatsiooniagentuuri United Imaginations asutaja Anu Ubaud töötas varasemalt 15 aastat ajakirjaniku ning meediajuhina, olles ka Helsingin Sanomati peatoimetaja. Ta jagab näpunäiteid, kuidas luua lugusid, millest meedia huvitub.

  • 15.10-15.40 Paneel: Silver Vohu (SEB Panga turunduse ja kommunikatsiooni divisjoni juht), Tiivi Püvi (Eesti Energia turundusjuht), Urmas Lilleorg (Turundajate Liidu juhatuse liige) ning Nilay Rammul (brändistrateeg ja turunduse õppejõud).
    Teema: “Making Sense of Making Sense”

Paneelil arutatakse konverentsil kuuldu üle, asetatakse isiklikud põnevamad leiud Eesti konteksti ning tehakse kokkuvõtteid. 

Esinejad

  • Sir John Hegarty – Founder, Creative at Bartle Bogle Hegarty (BBH), The Garage Soho and The Business of Creativity


Tõeline legend

John Hegarty on olnud reklaamitööstuse keskne kuju kuuel eri kümnendil. Ta on töötanud tippbrändidega nagu Levi’s, Audi, Boddingtons, Lynx, British Airways ja Johnnie Walker. 1970ndatel oli ta Saatchi and Saatchi asutajapartner.  Koos John Bartle’i ja Nigel Bogle’ga pani ta 1982. aastal aluse reklaamiagentuurile Bartle Bogle Hegarty. Praegu on neil kontorid Londonis, New Yorgis, Singapuris, Stockholmis, Shanghais, Mumbais ja Los Angeleses.

John on saanud mitmeid tunnustusi, näiteks saanud Design and Art Directioni (D&AD) Presidendi auhinna ning nimetatud Ameerika Ühendriikide reklaamiliidu (US AAF) kuulsuste halli.

Kuninganna Elizabeth II andis 2007. aastal Johnile rüütliseisuse ning 2011. aastal sai ta esimesena Cannes’i loovusfestivali elutööpreemia Lion of St. Marki. Oma esimese raamatu “Hegarty on Advertising – Turning Intelligence into Magic” avaldas ta 2011. aastal, “Hegarty on Creativity – There are No Rules” ilmus kolm aastat hiljem.

2014. aastal kaasasutas ta The Garage Soho – investeerimisfirma, mis usub brändide ehitamisse. Hiljuti alustas ta kaheksanädalase veebikursusega “The Business of Creativity”, mille eesmärk on anda inimestele tööriistad, mis aitavad neil loovusega edu saavutada.

  • Anu Ubaud – Co-Founder, United Imaginations, ex-editor-in-chief of Helsingin Sanomat


    Positiivsed muutused

Anu Ubaud on positiivsete muutuste ning ühiskondliku mõjuga tegeleva Soome brändi- ja kommunikatsioonibüroo United Imaginations kaasasutaja. Enne agentuurielu teenis ta 15 aastat leiba ajakirjaniku ning meediajuhina.

Ta juhtis edukalt ajakirjanduse digitaalset muutust. Põhjamaade suurima ajalehe Helsingi Sanomati peatoimetajana tunnustati ta 2021. aastal Soome noore juhi tiitliga. United Imaginations’is on tema põhiliseks tööpõlluks jätkusuutlikkuse strateegia, strateegiline kommunikatsioon ning bränding.

    Piiride nihutaja

Johan Johansson on Rootsi Dentsu Carati vanemstrateeg, kelle kireks on turundusvaldkonna piiride nihutamine. Johan on taustalt analüütik, kellest ajapikku sai strateeg. Selles rollis kasutab ta oma põhjalikke teadmisi, et aidata olulistel Põhjamaade kaubamärkidel teha kiiremini informeeritud otsuseid.

Panuse eest valdkonna arengusse tunnustati Johanit Rootsis tiitliga “Aasta meediaagentuuride kangelane”. See tunnustus peegeldab tema oskust muuta keerukad andmed kasutatavaks teadmisteks, mis aitavad kliente navigeerida pidevalt muutuval meediamaastikul.

Hiljuti tutvustas Johan põhjaliku viieaastase uuringu tulemusi, mille jooksul viidi läbi üle 400 tunni intervjuusid. Uuringu eesmärgiks oli tuvastada tegurid, mis eristavad suurepäraste turundusvaldkonna tulemustega organisatsioone teistest. Lisaks strateegiatööle Caratis on Johan teinud koostööd ka Hans Roslingi Fondi loodud Gapminderiga, mis propageerib faktidel põhinevat maailmavaadet, rõhutades tõenduspõhise otsustusprotsessi tähtsust turunduses ja äris.

    Praktilisus vs. akadeemiline taust

Vytautas Ašeris on end proovile pannud nii akadeemilises- kui ka ärimaailmas. Temas tekitavad kirge teemad nagu emotsionaalne intelligentsus, biohäkkimine ja kaasaegne haridus. Viimastel aastatel ka mitmekesisuse ning kaasamise küsimused.

Tänu mitmekülgsele taustale kohtuvad temas pragmaatiline praktiline lähenemine ning akadeemiline teooria. Kuulajad kiidavad Vytautase siiraid esitlusi, kust ei puudu ka kerged sarkasminoodid.

  • Jane Oblikas – Disainiagentuuri Design Minds asutaja ja disainmõtlemise treener

    Jätkusuutlikud lahendused

Disainibüroo Design Mind asutaja, disainmõtlemise treener ning teenusedisainer Jane Oblikas on valdkonnas tegutsenud 1994. aastast alates. Ta on juhtinud reklaamiagentuuri Kontuur (2002-2011) ning Eesti Disainikeskust (2011-2017).

Tema büroo Design Mind seob disainmõtlemise, ringdisaini ning käitumisteaduse põhitõed ning aitab seeläbi brändidel lahendada keerulise probleeme ning luua jätkusuutlikke ja väärtust loovaid lahendusi.

Janel on Concordia rahvusvahelise ülikooli Eesti haru magistrikraad juhtimise ja turunduse erialal. Alates 2022. aasta septembrist õpib ta Tartu ülikooli rakendusliku käitumisteaduse magistris. Samuti on Jane rahvusvahelise disainmõtlemise Design Thinking Tallinn algataja ja kuraator.

  • Katia Nazarova – Business Partnerships Lead Baltics & Balkans, TikTok

    Cannes Lions’i Grand Prix võitja

Katia Nazaroval on rakenduste ning kaubanduse maailmas üle 15 aasta kogemust. Ta on töötanud Metas rahvusvahelise e-kaubanduse harus kliendipartnerina. Praegu teenib Katia leiba TikTokis, kus vastutab Kesk-Euroopa regiooni e-kaubanduse võtmeklientidega kliendisuhete loomise ja arendamise eest.

Ta on juhtinud mitmeid strateegilisi turundusprojekte ning võitnud maailma legendaarseimal loovusfestivalil Cannes Lions innovatsiooni Grand Prix. Samalt konkursilt on tema osalusega tööd võitnud kolm auhinda ka digiturunduse kategooriates. Tema projekti on pärjatud Facebooki innovatsiooniauhinnaga. 

  • Claire Taylor – Director, Analytics & Insight, EssenceMediacom


    Aitab turunduseelarvest maksimumi võtta

Claire liitus EssenceMediacomiga 2002. aastal ning on aja jooksul vastutanud efektiivse turunduse analüüsimiseks loodud lahenduste väljatöötamise eest. Samuti on ta aidanud eri kategooria klientidel vastata olulistele ärilistele küsimustele, mis on puudutanud näiteks ökonomeetrilist modelleerimist, NPD äriprognoose ning palju muud. 

Ta oskab meisterlikult hõlbustada otsuste tegemise protsesse ning aidata klientidel võtta oma turunduseelarvest maksimumi. Claire on töötanud klientidega nagu GSK, Wrigleys, TUI, Staples, VW Group, RBS, Bradford & Bingley ja Moneysupermarket.

Pärast väikest pausi on ta taas töölainel, juhib tiimi ning tegeleb klientidega nagu IKEA ja Sky. Vabal ajal meeldib talle lugeda ja küpsetada ning ta loodab kunagi osaleda Briti kokasaates “The Great British Bake Off”.

    Päeva moderaator

Hede Kerstin Luik on igapäevatöös juba üle 25 aasta tegelenud inimeste hoiakute ja käitumise mõjutamisega. Täna on Hede juhtimistreener ja konsultant, kelle praktilistele oskustele annab värskuse töö Põhja-Eesti Regionaalhaigla kommunikatsiooniteenistuse juhina. Hedel on muudatuste juhtimise magistrikraad INSEADist.

 

Piletid

TULI liikmele 125€+km
Üldpilet 155€+km

Pilet sisaldab sissepääsu 9. novembril ETKs toimuvale sündmusele, kohvipause ja lõunasööki. Pileteid on saadaval üksnes 150 – kiirustage!

Osta pilet

In English